Idrottsprofilen Domnarvsskolan

Orientering och längdskidor för högstadiets elever

v 8

Publicerad 2013-02-16 22:31:02 i Allmänt

Måndag: Simning 8-9 Maserhallen.

Onsdag: Långfärdsskridskor--Samling kl 14.45 utanför matsalen, färdiga och klara för att gå till buss 53 som går kl 15.08 vid Domnarvsrondellen.

Lokal buss ut till Ornäs alternativ att ordna egen skjuts. Vi går av vid Ornäs kiosken och promenerar till Ornäs stugan, där vi börjar att åka (Fanny har busskorten). Valfri sträcka men ni får INTE åka själva (Isvett & säkerhet) och ni ska ha HJÄLM på er!

Sträcka:
Onäs stugan - enbart Ösjön - Ornäs stugan ca 9 km
Ornäs stugan - Storsund - Främby udde - Ornäs stugan -- ca 2,8 mil

Gå gärna in på sidan nedan för att se kartan:
http://www.runn-is.net/www/index.php?p=2

Busstid:
Buss 53: Domnarvsrondellen kl 15.08 till Ornäs kiosken kl 15.17

Hem: Lokal buss eller egen skjuts :
Buss avgår från Ornäs kiosken kl 16.26 alt. kl 17.26

Material: Långfärdsskridskor alt vanliga skridskor. Isdubbar, (Fanny tar med sig några exra att låna), HJÄLM, pannlampa för de som har hemma, stavar för de som vill. Mobiltelefon ifall det skulle hända något på isen (Fannys mobil: 070 44 13 186)

Ni som vill kan ta med en bekväm ryggsäck, med varm dryck och fika + sittunderlag under turen eller efter avslutad tur.

Jag fick intrycket att samtliga hade långfärdsskridskor. Om du inte har eller har svårt att få tag på, säg till mig på måndag eller tisdag så kanske jag kan ornda fram material från min gamla skola jag jobbat på (Hushagsgymnasiet).

Tills dess...Må Bäst

// Fanny


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny

Profillärare OL/Skidor på Domnarvets skola.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela