Idrottsprofilen Domnarvsskolan

Orientering och längdskidor för högstadiets elever

Planering fram till lovet...

Publicerad 2011-10-11 21:07:07 i Allmänt

OL/Skid Profil – Lektionsplanering fram till lovet 44

Nu kommer vi jobba med styrketräning fram till lovet 44.

Vi kommer ha:
 
Praktiska lektioner med styrketräning.
Ni kommer två och två få göra ett eget styrkeprogram för valfri idrott.
Ni redovisar ert styrkeprogram på profillektionen.

 

Vecka 41:

Onsdag: Genomgång av teoriuppgift +  stationsstyrka i grupper.

Fredag: Fortsättning styrka inomhus.



Vecka 42:

Måndag:

Onsdag: Ni gör egna styrkeprogram på profillektionerna.

Fredag:



Vecka 43:

Måndag: Redovisning för varandra (redovisningsschema kommer senare)

Onsdag: Nior redovisar för alla (redovisnings schema kommer senare)

Fredag: Åttor redovisar för nior ( redovisningsschema kommer senare)

 

Styrkeprogrammet ska innehålla:

  • 6 olika övningar som är specifika för din valda idrott. Tex, skidor, orientering, konståkning, skidorientering mfl.
  • Motivera varför just era 6 övningar är bra för din valda idrott.
  • Jag vill att ni skriver ner allt och ger ett exemplar till mig samtidigt som ni redovisar.
  • Ni redovisar under 10minuter inne i gymnastikhallen.
  • Ni får gärna ha passande musik till.
  • Vi använder oss av kroppen som vikt, alltså inga fria vikter är tillåtet.

 

  

Lycka till !  Emma.

 

Kommentarer

Postat av: Anna lång

Publicerad 2011-10-13 20:38:39

Hej emma. Jag står över profilen imorgon pga ont ihalsen och behöver vila upp mig för ska tävla hela helgen.

Postat av: Nisse

Publicerad 2011-10-14 07:44:27

Postat av: Nisse

Publicerad 2011-10-14 07:47:13

Hej jag kommer inte kunna vara med på profilen idag pga magen.

Postat av: catharina

Publicerad 2011-10-14 09:47:22

Kul projekt!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny

Profillärare OL/Skidor på Domnarvets skola.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela