Idrottsprofilen Domnarvsskolan

Orientering och längdskidor för högstadiets elever

Vecka 40

Publicerad 2011-10-03 10:26:32 i Allmänt

På onsdag är det förberedelse inför Orienteringsdagen på torsdag.

Jag har pratat med Jennie och lagt in allt material i orienteringsskåpet. Där finns också en lapp där det står allt som ska göras. Läs igenom den noga!!

Jonas, Emma och Wiktor är ansvarig för MVG
Nils, Jesper G och Viktor är ansvariga för G
Elsa, Jonna Elias, Emilia är ansvariga för VG

Nior och sjuor är också med och hjälper till.

Julia, Klara, Elsa och Noah är kopieringsansvariga. Det behövs 70 G kartor, 30 MVG och 40 VG. Kopiera upp allt det på onsdag och sen lägger ni alla kartor på Jennies skrivbord.

På torsdag är alla åttor och nior i profilen med och hjälper till på orienteringen. Ni sjuor följer vanligt schema denna dagen.  


Ni väljer sen själva om ni tar in alla kontroller på torsdagen efteråt när allt är klart eller om ni gör det på fredagens profiltimme. Om ni gör det på torsdagen får ni ju en liten sovmorgon på fredagen.

Jag kommer inte vara med varken på onsdag eller fredag, men detta fixar ni själva. Planering för vecka 41, 42 & 43 skrivs ut på bloggen i helgen.

Ring mig 0705182882 om det är något ni undrar över.

Lycka till!! //Emma.

Kommentarer

Postat av: elsa

Publicerad 2011-10-04 20:56:13

kan inte de 3 sjuorna sköta det själva för jag är ensam åtta?? för jag är även ansvarig för vg banan

Postat av: elsa

Publicerad 2011-10-04 20:56:42

alltså jag menar det med kopieringen

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-10-05 22:21:02

Hej på er, en liten sen sammanfattning av läget inför morgondagen. Är först nu hemma efter tid på jobbet och träning så här kommer det:



8.30 samling i Bergebo. Kommer några tidigare kan ni börja bära bort bord till skidstadions målhus. Minst 2 st bord.



Jag tar med snitselband, kartor och klocka + startkort. Ta gärna med er blyertspennor och pennvässare att låna ut om det skulle behövas (om ni har några stumpar hemma).



Vi har delat in alla profilare i följande grupper:

Start

med ansvarig och klockansvarig

Mål

med tc-byggansvarig + målfålleansvarig

Sekretariatsansvarig

Klockansvarig

Jaja och megafon/speakeransvarig med oerhört ansvar för kvalitativa kommentarer och sånger!



Ni som inte blivit indelade i grupper ska imorgon få följande uppdrag:

rätta startkort och göra resultatlista

Skugga i skogen vid ev vilsepunkter tex Igelstjärnsvägen.



Vi är så förberedda vi kan bli i detta läge och får göra det bästa vi kan av situationen. Ta på er ordentligt, ta med varm dryck och gott att äta på så vi håller andan uppe. Jag har sett vad ni kan tidigare år och tror starkt på er, för fasen ni är ju skidåkare och orienterare det finns massor av krut i er! Nu kör vi så in i skogen!



/JO

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny

Profillärare OL/Skidor på Domnarvets skola.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela